TesztelM Blog

Torta első szülinapra

2016. augusztus 21. - TesztelM

Olyan, mintha csak most tartottam volna először a kezemben a kisfiamat és mégis az előző hétvégén, már az első szülinapját ünnepeltük. Mindent jól megterveztünk előre, hogy kiket hívjunk, mi legyen a menü, milyen ajándékokat kapjon. Az egyedüli, ami számomra egy kis fejtörést okozott, az a torta volt. Szerettem volna, ha nem a cukrászdai cukros, tejes lenne az egyetlen, amit elé teszünk. Azt akartam, hogy legyen egy, ami csak az övé és azt csinálhat vele, amit szeretne. Hosszas keresgélés után nagyon jó receptet találtam, amit persze kicsit átalakítottam. Gyorsan elkészült és hatalmas sikert aratott a kis szülinaposnál.

torta.jpg

Rizslisztes piskóta:

Hozzávalók:

  • 2 tojás
  • pici természetes édesítő (én négyszeres édesítőből raktam bele teáskanállal)
  • 2 evőkanál rizsliszt
  • 2 evőkanál víz
  • csipet só

A sütőt előmelegítjük180 °C-ra. A tojások fehérjét a csipet sóval kemény habbá verjük. A tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral, beletesszük a lisztet és a vizet,majd jól összekeverjük. A két  részt óvatosan, összekeverjük és egy normál tepsibe simítjuk. Kb. 10-15 perc alatt készre sütjük.

A kész piskótából tetszőleges formát használva kis köröket vágunk, ami a torta lapjait adja. Valamilyen krémmel megtöltjük.

Én egy kukorica konzervet használtam, ezért két kis tortácska jött ki. Tölteléknek pedig rizskrémet raktam bele.

 

Rizskrém:

Hozzávalók:

  • 1 dl rizs
  • 2 dl víz
  • ízlés szerint pici édesítő
  • gyümölcs

A rizst teljesen puhára főzzük. Ha már vajpuha, összeturmixoljuk a gyümölcsökkel.

Én most banánnal és őszibarackkal turmixoltam, ezért édesítőt se kellett bele tennem.

torta_1.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása