TesztelM Blog

Mákos guba torta madártej ízű krémmel

2018. május 14. - TesztelM

Még karácsonyra próbáltam keresni egy új sütemény receptet. Amikor rátaláltam erre a tortára, amiben a férjem két kedvenc édessége egyesül, nem volt kérdés, hogy ezt fogom megcsinálni. Nagyon jól sikerült, így azóta már többször is megcsináltam, most pedig megosztom a receptet, ami alapján csináltam. A receptet a mindmegette.hu oldalon találtam, de egy kicsit alakítottam rajta a mi igényeinkhez.

1524896939365.jpg

Hozzávalók:

A mákos gubához:

  • 10 db szikkadt kifli
  • 1 liter tej
  • 10 dkg vaj + 1 ek a kenéshez
  • 3 db tojássárgája
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 10 dkg cukor (vagy nálam ennek megfelelő édesítőszer)
  • 15 dkg darált mák
  • 5 dkg mazsola
  • reszelt citromhéj

A krémhez:

  • 4 db tojássárgája
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 10 dkg cukor (vagy ennek megfelelő édesítőszer)
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 kk vaníliaaroma
  • 4 dl tej
  • 15 dkg vaj

A tetejére:

  • 5 dl habtejszín
  • 2 csomag habfixáló
  • 1-2 evőkanál porcukornak megfelelő édesítőszer
  • 1 ek mák a díszítéshez

Elkészítés:

A mákos guba elkészítéséhez a kifliket felkarikázzuk. A tejet összemelegítjük a vajjal, közben a tojások sárgáját elkeverjük az 5 dkg cukorral, vagy annak megfelelő édesítőszerrel, a vaníliás cukorral és a tejes tojáshoz keverjük. Lassú tűzön egy kicsit összefőzzük. Elvileg besűrűsödhet kicsit, nálam ez szinte alig látszott. 

A darált mákhoz citromhéjat és a cukor másik felét keverjük. Egy nagy tálban a kiflikarikákra öntjük a tejet, a mákot és a mazsolát. (Az eredeti recept szerint a felesleges tejet öntsük le, de én hagytam, hogy az egészet beszívják a kiflikarikák. 

Vajjal kikent, vagy sütőpapírral bélelt tepsibe, vagy tortaformába öntjük (én mindegyikkel kipróbáltam, bármelyikkel tökéletes.) Belenyomkodjuk a mákosgubát és 170 fokon kb. 30 percig sütjük.

1524896983457.jpg

A madártejes krémhez kikeverjük a cukorral, a vaníliás cukorral, a vanília aromával és a pudingporral a tojássárgákat. Felforraljuk a tejet, egy keveset ebből a tojássárgás krémhez keverünk, aztán az egészet összeöntjük és sűrűre főzzük. Ha kész, langyosra lehűtjük és a vajjal jól kikeverjük. Ezt a krémet kenjük a kihűlt gubára, így néhány órára a hűtőben pihentetjük.

A tejszínhabot felverjük a porcukorral és a habfixálóval. Az ügyesebb kezűek habzsák segítségével feldíszíthetik a tortát, én csak rákentem a tejszínhabot. A díszítése lehet még mák, de utoljára én például csokireszeléket használtam erre.

Mutatós, különleges és nagyon finom sütemény. Próbáljátok ki!

1525285663029.jpg

 

Szép napot!

Marika

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása