TesztelM Blog

Első 1000 nap - Mit egyen egy kismama?

Milumil Blogger Pályázat

2016. július 27. - TesztelM

Egy életen át riogatnak minket a táplálkozással. Mindenhonnan kapjuk a tanácsokat ötleteket, hogy mit szabad és mit nem szabad enni. Minden élethelyzetben nehézséget okoz ezeknek a betartása, de áldott állapotban még nagyobb felelősséget jelent. Nem igaz most már az a kifejezés, hogy "kettő helyett kell enni", de teljesen helytálló, hogy kettő helyett kell odafigyelni.

Mindig voltak elképzeléseim arról, hogy hogyan is fogok étkezni akkor, ha majd a kisbabám a pocakomban lesz. Természetesen ezeknek nagy részét a filmekben látottak adták, de persze barátok, ismerősök tapasztalatai is voltak közte. Bennem egy kép élt igazán, hogy az éjszaka közepén fogom ugrasztani életem párját, hogy szerezzen nekem görögdinnyét. Természetesen ezt el is mondtam előre, nem akartam zsákbamacskát árulni, ezért a férjem erősen bízott benne, hogy ez a fajta kívánós korszakom ne télen érjen minket. A valóság nem állt messze az elképzelésemtől, valóban szinte az egész terhesség alatt szinte végig gyümölcsöt kívántam, de a beszerzést mindig tudtuk napközben intézni és szerencsére februárban is sikerült görögdinnyét vásárolni, őszintén szólva meglepően finomat. :) 

dinny.jpg

Olvastam valahol, hogy minél változatosabban táplálkozik egy várandós nő, annál kevésbé lesz válogatós a kisbaba, hiszen már a magzatvízen keresztül is érez ízeket, illatokat. Lehet benne némi igazság, mert azt vettem észre az illatokkal kapcsolatban, hogy amikor szalonnát sütöttem, akkor különösen mozgékony volt Patrik a pocakomban. És mivel én szinte mindent megeszek és szeretek, egyenlőre most a hozzátáplálás során sincsen semmilyen problémánk.pocak.jpg

Véleményem szerint nem kellene máshogy étkezni a terhesség alatt se ha, már előtte is kiegyensúlyozott, egészséges lenne az étrend.  Persze lehet mondani, hogy más tápanyagokra van szükség, de ezeket szerintem lehet pótolni a különböző vitaminkészítményekkel. A lényeg, hogy ezt se parázzuk túl. Ki kell élvezni ennek a boldog időszaknak minden pillanatát, amibe bele tartozik a finom ételek fogyasztása is, odafigyelve, hogy mi a jó a pocaklakónak. Bár tapasztalataim szerint jelzi, hogy neki mi esik jól. Legalábbis én úgy képzeltem, hogy azokat az ételeket kívánom, amik számára hasznos dolgokat tartalmaznak. Furcsa kívánós dolgaim nekem nem voltak. Én csak gyümölcsöt ettem volna gyümölccsel. Nem tudom, hogy ennek köszönhető-e, de a kisfiamnak, Patriknak is adhatok bármilyet és bármennyit.

Szerintem minden kismamán a terhesség kezdetétől kezdve hatalmas nyomás van, legalábbis nehéz ezeket lazán venni. Minden egyes tevékenységet jól megfontoltan kell megtenni, beleértve az étkezést, hiszen felelős lesz egy másik életért

  • Figyelni kell arra, hogy mi egészséges és mi nem.
  • Meg kell maradni, formás gyönyörű kismamának, ami őszintén nem olyan egyszerű, pedig ez is egyre nagyobb elvárás, hogy egy nő fitt és friss legyen az egész terhesség alatt
  • Meg kell hallgatni minden körülöttünk lévő ember ötletét, tanácsát, tapasztalatát. Ez borzasztóan fárasztó, néha idegesítő tud lenni. 

Éppen ezért, úgy gondolom, meg kell próbálni a stresszhelyzeteket elengedni, megtenni mindent, ami a mamának és a babának is jó és megélni úgy a várandósság minden pillanatát, hogy az életünk egyik legboldogabb időszaka legyen, hiszen az is.
badge_nutriklub.pnghttp://1000tipp1000nap.hu/

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása