TesztelM Blog

Görög Ibolya: Summa summarum - Könyvajánló

2018. augusztus 29. - TesztelM

Bármennyire szeretem a regényeket, azért néha jó olyan könyvet olvasni, amiből tanulni is tudok. Nem kifejezetten tankönyvekre gondolok természetesen. De még az iskolás időkben is sokkal jobban szerettem azokat a tantárgyakat, tanárokat és tankönyveket, amik nem a száraz anyagra koncentráltak, hanem belevittek egy kis humort, érdekes sztorikat, izgalmas részleteket. Azokat sokkal jobban meg is tudtam jegyezni, sokkal érthetőbbek voltak. 

1535468939118.jpg

Már régebben is találkoztam Görög Ibolya könyveivel, legalábbis nagyon sok jót hallottam róluk, viszont még nem olvastam egyet sem. Most viszont a legújabb könyvét mindenképpen szerettem volna a kezembe venni. És egyáltalán nem okozott csalódást, sőt. Nagyon is tetszett. 

Fülszöveg:

GÖRÖG IBOLYA 1987 és 1999 között dolgozott a Miniszterelnöki Hivatal Protokoll Főosztályán. Ezalatt hét miniszterelnököt szolgált, 1992-től pedig protokollfőnökként irányította, szervezte a kormány hivatalos rendezvényeit. Azóta sem pihen: szinte mindennap járja az országot, előadásokat tart protokollról, rendezvényszervezésről és viselkedéskultúráról, fennmaradó idejében pedig olykor akár abszurd kérdésekre ad kimerítő e-mailes válaszokat.

A ,,protokoll nagyasszonya" ebben a legújabb könyvében az előadásait írja le, ezért az előző négy kötetében (Protokoll az életem, Mindennapi maceráink, A nyilvánosság kelepcéi, Tanácsoskönyv) leírtak is vissza- visszaköszönnek. A Summa summarum szerkezetileg eltér az eddigiektől: ha lehet, még kötetlenebb formában, sok-sok humorral fűszerezve, az életből vett tapasztalatokkal színesítve kaphatjuk meg az alapvető információkat.

,,Kedves Görög Ibolya!
A bemutatkozásról szeretnék kérni tanácsot!
Nem arról,hogyan mutatkozzunk be azt tudom!
Pl. iskolában,munkahelyen kinek mutatkozzak be?Előre bemutatkozhatok?
Vagy csak ha beszéltem velük? 1 előadáson:? 
1 buszmegállóban,buszon akivel beszélek?
buszmegállóban,buszon nem lehet mert ott ülünk és csak állva lehet akkor hogyan?"

Hogyan lehet higgadtan válaszolni egy hasonló e-mailre? Hogyan kerüljük el, hogy alapvető hibákat ejtsünk egy hivatalos rendezvényen? Hogyan viselkedjünk, ha netán - miért is ne? - II. Erzsébet fogad bennünket a Buckingham Palotában? Vagy ha hirtelen egy evőeszközökkel megpakolt asztalnál ülünk, tanácstalanul? Mit vegyünk vagy ne vegyünk fel, ha szerelmünk bemutat a szüleinek? Milyen a jó koktélfalatka? Milyen a jó koktélruha? Miért ne hordjunk munkahelyen papucsot? Hogyan lehet tárgyaláson vesztett helyzetből nyerni? Milyen a jó főnök? Ilyen és hasonló kérdésekre ad választ Görög Ibolya legújabb könyve, gyakorlatból vett példákkal, könnyedén kalauzolva az olvasót a protokollszabályok útvesztőjében.

Úgy gondolom, hogy napjainkban egyre kevéssé fontos a protokoll betartása. Vagyis egyre inkább áttevődik a mindenfajta érintkezés a közösségi, internetes felületekre, ott pedig teljesen más szabályok érvényesülnek. Nem igazán látom ezt jónak,  mert úgy vélem, hogy talán a tartás, az illem, a tisztelet is kezd halványulni embertársaink iránt. Éppen ezért jó olvasni egy olyan könyvet, ami irányt, útmutatást adhat arra vonatkozóan, hogy mikor hogyan kellene, vagy lehetne kezelni egy-egy szituációt. 

Rendkívül jól felépített könyv, tele képekkel, kiemelésekkel, történetekkel. Nem tudom kinek szempont, de én azért is vagyok könyv párti az e-book olvasókkal szemben, mert nekem hozzátartozik az igazi olvasási élményhez, hogy megszagoljam a könyvet. Ennek a könyvnek pedig nagyon nagyon jó az illata. A lapok szépek, fényesek, sima tapintásúak. Nekem kicsit olyan képes tankönyv érzetem van tőle és én az iskolában is ezeket a könyveket szerettem a legjobban. Az ilyen könyvekből sokkal élvezhetőbb volt a tanulás, sokkal szívesebben vettem őket kézbe. 

1535468972451.jpg

Mennyi idő alatt olvastam el?: Úgy gondolom ez nem olyan könyv, amit egyszerre el kell, vagy el lehet olvasni. Ebből szerintem folyamatosan érdemes csemegézni.

Kiadó: Athenaeum Kiadó

Oldalszám: 267 oldal

Pontozás: 10/10

 

Szép napot!

Marika

 

/A könyvet köszönöm az Athenaeum Kiadónak/

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása