TesztelM

Szuper diétát teszteltem

2016. november 21. - TesztelM

Sajnos már a terhesség előtt is volt rajtam némi súlyfelesleg, ami a 9 hónap alatt csak fokozódott. Természetesen a szülés után lement rólam egy része, de azért még mindig van mit ledolgoznom. A hetekben érett meg bennem az igazi elhatározás, hogy most már tényleg teszek valamit, hogy visszaszerezzem azt a formámat, amit kb. 4 éve vesztettem el. Szörnyen hangzik így belegondolva, hogy ez tényleg ilyen régen történt és azóta nem sikerült, de bízom benne, hogy most tényleg legalább a közelébe juthatok.

Mivel amúgy is a fogyás a célom, gondoltam, kipróbálok valamilyen "csoda" módszert, ami a női portálok és magazinok kedvelt témája. Egy 7 napos diétát találtam, ami egyszerűnek tűnt, ezért ezt választottam. Félreértés ne essék, nem gondolom, hogy ez alapja lehet egy igazi hosszan tartó súlyvesztésnek. Nem igazán hiszek ezekben a módszerekben, éppen ezért szerettem volna így kipróbálni, hogy tudom, utána nem visszatérek a korábbi étkezésemhez, hanem átformálom azt és egy egészséges táplálkozást próbálok majd biztosítani magamnak és a családomnak is. Éppen ezért azt nem tudom bizonyítani, hogy ennek a diétának hosszú távon milyen hatásai és eredményei vannak. Én csak azt mondhatom el, hogy milyen hatással volt rám ez elmúlt 7 nap, hogyan éltem meg és mit értem el vele.

1479718115388.jpg

Ezt a diétát én két helyen is megtaláltam egy női magazinban és a Nők Lapja Cafén is. A kettő között egy apró eltérés volt, de amúgy minden más egyforma. Az egyetlen különbség, hogy az ötödik és a hatodik napon az egyik helyen rizst, a másik helyen csirkemellet ajánl.

Ez egy 7 napos diéta, ami 5-8 kg fogyást ígér ennyi idő alatt. A menete a következő:

1. Gyümölcsnap: Csak gyümölcsöt lehet enni egész nap. Lehet bármilyen, a banánt kivéve. Őszintén sokkal nehezebbnek gondoltam ezt a napot, mint amilyen valójában volt. Bár mivel tudatosan készültem erre a napra, olyan gyümölcsöket választottam amiket már régen ettem. Vettem ananászt, datolyaszilvát, mandarint és narancsot. Úgy gondoltam, hogy majd egész nap csak enni fogok, de mellette éhezni. Hát egyáltalán nem így volt. Kellemesen eltelítettek a gyümölcsök és ahogy picit is éhesnek éreztem magam ettem pár falatot, így nem jutottam el a farkaséhségig.

1479718023188.jpg

2. Zöldségnap: Ezen a napon minden zöldség megengedett. Még egy kis héjában főtt krumpli is minden nélkül. Lehetőleg só és zsiradék nélkül kell mindent enni, nyersen vagy párolva. Az egyik pici kihágásom az volt, hogy én egy pici sót majdnem mindenhez használtam. Zöldségkeverékeket pároltam, sütőtököt sütöttem és délután megengedtem magamnak egy kis főtt krumplit is. Nem igazán szerettem volna, de ezen a napon elég erős fejfájásom volt, így szerettem volna valami tartalmasabbat enni. 1479717983377.jpg

3. Zöldség-gyümölcs nap: Itt zöldséget és gyümölcsöt is lehet enni vegyesen. Én nagyjából ugyanazokat ettem, mint az előző két nap.

4. Banán-tej nap: Valamiért én ettől a naptól tartottam a legjobban. Ezen a napon 3*2,5 dl tej és 8-10 banán ajánlott egész napra elosztva. Ez egy nagyon jó nap volt, egyáltalán nem éheztem és én két étkezésre turmixot csináltam, ami nagyon jól esett.

5. Csirkemell-paradicsom nap: Ezt a napot vártam a legjobban. Nem vagyok egy húst hússal típus, de azért jobban szeretem azokat a főétkezéseket, amiben szerepel. Előre befűszereztem csirkemellet és mindig egy keveset kisütöttem magamnak egy pici olívaolajon, mellé pedig nyers paradicsom lehet a köret.

6. Csirkemell-zöldség nap: Szintén csirkemell, tetszőlegesen választható zöldségekkel. A krumpli tabu ezen a napon.

7. Rizs-zöldség nap: Kb. 150 g barna rizst kell megfőzni és zöldségekkel lehet fogyasztani. Megengedett még ezen a napon 3 dl frissen préselt gyümölcslé is. 

Összességében azt kell mondanom, hogy sokkal egyszerűbb volt végigcsinálni ezt a 7 napot, mint gondoltam. Persze erős elhatározás kellett hozzá, főleg, hogy mellette a férjemnek és a kisfiamnak külön kellett főzni. De elégedett vagyok, hiszen a kúra eredménye -4 kg. Nem kezdtem el sportolni ezen a héten, ez az eredmény pusztán az étkezésnek köszönhető.1479716840786.jpg

Nagyon jó volt arra, hogy teszteljem az akaraterőmet és a kitartásomat. Rájöttem a héten, hogy milyen sokszor van, hogy csak úgy bekapok egy-két falatot, amikor nem is feltétlenül kívánom az ételt. De ott maradt az asztalon, unatkozom, nem ette meg a Patrik, vagy bármi más. Ezeket az alkalmakat volt a legnehezebb megállni, de sikerült. 

Volt kettő dolog volt, amiben egy picit bűnöztem, az egyik a már említett só használat, a másik, hogy ezen a héten a kávét minden nélkül kellett volna inni, amit meg is próbáltam, de nem volt nagy élmény. Ezért 3 nap a héten egy pici tejet tettem bele. 

A leadott kilók mellett a haszna ennek a hétnek, hogy tudatosabban táplálkoztam. Sokkal jobban oda tudtam figyelni arra, hogy mit eszek és a megfelelő folyadékbevitel is sokkal jobban ment, Sikerült minden nap 2 liter vizet meginni, amit írnak is, hogy szükséges. Mellette pedig majdnem minden nap ittam csalán, kamilla vagy zöld teát ízesítés nélkül.

Mivel nem vagyok táplálkozás szakértő, ezért ezt most tényleg nem azért csináltam végig, hogy ajánlani tudjam. Ennek az egy hétnek csupán annyi volt a célja, hogy a saját kíváncsiságomat kielégítsem. 

A bejegyzés trackback címe:

https://tesztelm.blog.hu/api/trackback/id/tr7411969907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.